Tussenpersoon draait op voor onderdekking gedurende verbouwing

Geplaatst op: 03-03-2018, 11:05:05

Klacht ontvangen op : 12 februari 2017 Ingediend door : Consument Tegen : Portegies Verzekeringen, hypotheken, pensioenen en financiële planning B.V., gevestigd te Beverwijk, verder te noemen Tussenpersoon Datum uitspraak : 8 januari 2018 Aard uitspraak : Niet-bindend advies

Samenvatting

Tussenpersoon wist ten tijde van het afsluiten van de inboedelverzekering dat woning zou worden verbouwd en daarom voorlopig onbewoond zou blijven. Tussenpersoon heeft tussentijds nog eens geïnformeerd of Consument al was verhuisd, waarop Consument heeft laten weten dat men nog aan het verbouwen was. Het lag onder die omstandigheden op de weg van Tussenpersoon om Consument erop te wijzen dat dekking onder de inboedelverzekering zou worden opgeschort indien de woning langer dan 180 dagen onbewoond bleef. Tussenpersoon heeft dit nagelaten en is daarom tekortgeschoten in de nakoming van de op hem jegens Consument rustende zorgplicht en aansprakelijk voor de als gevolg daarvan door Consument geleden schade.

Bron: www.kifid.nl klacht 2018-017